Odbiorcami projektu byli uczniowie szkół podstawowych wybranych 4 województw: małopolskiego, opolskiego, śląskiego i świętokrzyskiego oraz ich nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy i rodzice.

12 wybranych szkół podstawowych (po trzy szkoły z każdego województwa) uczestniczą w praktycznym wdrożeniu projektu starając się równolegle przenieść teoretyczne wskazówki do świata rzeczywistego poprzez zaplanowanie, założenie i pielęgnowanie ogrodów w szkole.

Dla uczniów oraz pedagogów wybranych 12 szkół zorganizowano specjalistyczne szkolenia oraz warsztaty.

W szkoleniu dla nauczycieli w Chorzowie udział wzięły panie; Beata Cygan – szefowa akcji w naszej szkole, Małgorzata Kowalska, Renata Jaśko i Małgorzata Nawalaniec.

W warsztatach dla uczniów wzięły udział wszystkie klasy z naszej szkoły.

 

Uczniowie chętni do pracy w firmie składali do wyznaczonych nauczycieli podania o prace oraz cv. Firma podzielona jest na następujące działy:

  • Dział marketingu

  • Dział produkcji

  • Dział księgowości

Obowiązki poszczególnych działów oraz podział prac w firmie określa wybrany zarząd.

Zarządzanie:

  • Maciej Nowak kl. Vc – prezes

  • Michał Lichota kl. Vc – zastępca

  • Julia Bucka kl. IVb – członek

Marketing:

  • Katarzyna Styś kl. IVb – prezes

  • Kacper Zieliński kl. Vc – zastępca

  • Teresa Leśniak kl. Va – członek

Finanse:

  • Wojciech Załuski kl. IVb – prezes

  • Marcin Kubański kl. Va – zastępca

  • Mikołaj Brzeziński kl. Vc – członek

Produkcja

  • Małgorzata Juszczyk kl. IVb – prezes

  • Joanna Jarosz kl. IVc – zastępca

  • Karol Urbanik kl. Vc – członek

W trakcie trwania projektu ogłaszano i przeprowadzano różne konkursy tematyczne i akcje sezonowe. Zakończenie projektu odbyło się w czerwcu 2010 r.

Przeprowadzono konkursy:

  1. Konkurs na najpiękniej ukwieconą szkołę.

  2. Konkurs na tekst piosenki o tematyce ekologicznej.

  3. Konkurs: Mam pomysł na wysokiej jakości produkt firmy „Szkolne ogrody”.

  4. Konkurs na najpiękniejszy zielnik.

  5. Konkurs „Najczęściej spożywane warzywa i owoce w naszej kuchni”.

  6. Konkurs na najlepszą firmę „Szkolne ogrody” – rozstrzygnięcie i rozdanie nagród.

  7. Akcja „Ratujmy nasze zabytkowe ogrody”.

  8. Akcja „Ogrody w literaturze i sztuce polskiej i obcej”.

 

Nasza firma nosi nazwę „Ogrodowe Impresje” i posiada swoje logo, które

umieszczone jest na plakietkach.





Więcej informacji, ciekawostek i zdjęć znajduje się na stronie projektu
http://www.firmaszkolneogrody.pl